Drift og vedlikehold
Vaktmestrene
Sameiet har to vaktmestere ansatt.
Sameiet eier en rekke driftsmidler som bil, brøyteutstyr, antenneanlegg, osv.
Det er inngått diverse driftsavtaler på teknisk, forsikring, osv. Disse avtalene ajourføres av forretningsfører. Felles for disse er at de er løpende og oppsigelige.
Når det gjelder kontakt med vaktmesterne, vises det til de regler som er utlevert beboerne. Vaktmestre er primært ansatt for å foreta vedlikehold og drift av felles arealer og tekniske anlegg.
Vedlikehold innen den enkelte seksjon er den enkelte seksjonseiers ansvar.
Vaktmestrene vil være behjelpelige også med seksjonseiers vedlikehold, men p.g.a. at dette medfører kostnader, som i neste omgang belastets alle seksjonseiere, har styret prinsipielt fastsatt at bistand fra vaktmestrene som tar mer enn 15 minutter, vil bli fakturert fra sameiet.
Kontaktinfo
Reidar Haugen
Teknisk sjef
Tlf.: 905 95 739
Anders Høie
Tlf.: 915 63 895

Nye regler for avfallshåndtering
Stavanger kommune har innført nye regler for håndtering av restavfall.
For St. Olavs del betyr dette at plastavfall nå skal leveres sammen med husholdningsavfall, dvs. at plastavfall går i avfallssjaktene sammen med husholdningsavfallet.
Glass og flasker legges i egne sorte dunker for glass som er plassert i parkeringskjelleren i U3.
Det er viktig at plastavfall pakkes godt sammen, gjerne med annet husholdningsavfall, slik at det blir tyngde nok til at det faller ned i sjakten.
NB! Ikke kast lett plast eller tomme plastposer direkte i sjakten. Disse risikerer da å bli sugd oppover og tette til ventilasjonsviften i toppen av sjakten, noe som kan forårsake vond lukt i oppgangene.
Tips fra vaktmester:
Avfallshåndtering/søppelsjakt
- Knytt posen forsvarlig før den kastes i sjakten, som kun er for restavfall og plast. Ved kasting av andre ting, kan en risikere at gjenstanden setter seg fast i sjakten med tette sjakter og vond lukt som følge.
- Åpne poser og løst papir tetter viftene som skal sørge for avtrekk.
- Pizzaesker skal i grønn dunk i U3 (parkeringskjeller), ikke i søppelsjaktene.
- Alt papir skal i grønne dunker i U3
- Pappesker skal brettes sammen, og settes ved grønne dunker i U3, ikke oppi dunkene.
- Glass og flasker legges i egne sorte dunker for glass som er plassert i parkeringskjelleren i U3.
- Uønsket reklame fra postkassene kastes i grønn dunk i U3.
- Brukte juletrær legges i enden av gågaten ved siden av St. Olavsgt. 13. De blir hentet 15-20 dager etter jul.
- NB !! Lagring av diverse på parkeringsplasser i U3 medfører brannfare og er forbudt av brannvesenet.
Drift og vedlikehold
Den enkelte seksjonseier er ansvarlig for vedlikehold av egen seksjon. Dette omfatter også utskifting av dører og vinduer.
Ved behov for utskifting av dører og vinduer, eller annet vedlikeholdsarbeid / renovering av seksjonene, kontaktes vaktmester som har oversikt over gjeldende avtaler med aktuelle leverandører for utførelse av arbeidet.
Drift og forvaltning
Sameiet har inngått avtale om forvaltning med Bate Boligbyggelag. Avtalen innebærer blant annet :
- Regnskapsførsel med budsjettering, rapportering til styret og sameiemøtet, offisielle regnskaper, ligningspapirer og innsending til Brønnøysund/ ligningsmyndighetene.
- Utfakturering av sameieavgifter og innkrevning.
- Fordeling av kostnader for drift av fellesareal og annet på gruppene bolig, næring og parkering i henhold til fastsatte fordelingsnøkler.
- Utarbeide kontoplan etter fastsatte fordelingsnøkler.
- Ajourholde dokumentasjon på HMS/intern-kontroll og brannforskrifter.
- Instruks og oppfølging av vaktmester, renhold, osv.
- Videreføre evt. opprette nye avtaler på ventilasjon, heis, sprinkler, automasjon,
elektriker, rørlegger osv. - Ajourholde lister over aktuelle seksjonseiere til enhver tid.
- Delta på styremøter/ sameiemøte samt være sekretær/ skrive referater.
- Ha oppdaterte tegninger over hele bygget til enhver tid, særlig på næringsseksjonene.
Sameiet St Olav arealer
BATE medlemssider
Styret informerer andelseiere digitalt via BATE sine medlemssider, registerer deg og sørg for at kontaktinformasjon er riktig og oppdatert.